2009-03-13

Verles gammelskog snart borta














Om mindre än en vecka är Verles gammelskog en del av ett avverkningsområde. Ett klick för skogen har försökt samla in pengar och stort tack till alla sponsorer, människor som klickar och som har köpt donerat pengar.. Vi är just nu uppe i ca 3 miljoner, och Ett klick för skogen måste få in 7,45 miljoner för att få den uppköpt.. Ja..det krävs ett underverk. Jag hoppas att Ale kommun tar sitt förnuft till fånga och inser värdet i att investera i detta projekt. Västkuststiftelsen och Naturvårdsverket har redan gått med på att gå ihop för att kunna rädda skogen, så det är bara kommunen kvar. Miljöpartiet de gröna i Ale kommun menar att det belopp kommunen måste betala, 1 120 750 kr, är en relativt liten summa med tanke på kommunens omsättning.

Jag bryr mig för jag älskar skog. Jag har bott nära en när jag var liten och jag vet hur otroligt mycket det har betytt för mig att kunna leka och springa i en stor tät skog. Jag vill att Sverige ska bevara de få gammelskogar som är kvar. De är naturarv och behövs i all grad för att kunna bekämpa de luftföroreningar som vi släpper ut.


Kom igen, Ale kommun, investera i denna skog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar